Op naar Noorwegen - Reisverslag uit Katwijk-Midden, Nederland van A. Barnhoorn - WaarBenJij.nu Op naar Noorwegen - Reisverslag uit Katwijk-Midden, Nederland van A. Barnhoorn - WaarBenJij.nu

Op naar Noorwegen

Door: Bram

Blijf op de hoogte en volg A.

15 Juli 2018 | Nederland, Katwijk-Midden

12 juli 2018
Op naar Noorwegen
Even over 6.00 uur hoorde ik een zacht gepiep. Ik dacht dat is een vreemd geluid wat Rina maakt. Maar toen kwam het besef dat ook Moyra in de camper lag. Een goed excuus voor mij om al vroeg een wandeling te maken. Ff Moyra uitlaten. Een heerlijke start van de dag. Wat een rust bij het meer. Het getjilp van de vogels en een enkel “ güte morgen” van een verdwaalde Duitse visser. En een heerlijk temperatuurtje. Alie en Gijs waren er ook al uit. Zij waren met de tent in de zon al vroeg opgewarmd. Na een heerlijk ontbijtje in de ochtendzon zijn we om 8.45 uur op weg gegaan naar Noorwegen. Bij Horsens aan de Horsens fjord hebben we in een park bij het water een bakje gedaan. Het zonnetje doet het hier goed. Om 11.15 uur zijn we weer op pad gegaan door zonnig Denemarken. Rond lunchtijd werd Rold Skov aangedaan. We zijn met de auto het bos in gereden en hebben in de schaduw ons overheerlijke broodje gezond opgepeuzeld. We waren helemaal klaar voor het laatste stukje naar Hirthals. Om 14.30 uur kwamen we daar aan. De laatste boodschappen werden gedaan en de tank werd tot zijn kraagje volgegooid. We zijn klaar voor Noorwegen op wat sightseeing na. Als nazaten van Katwijkse vissers werd de haven opgezocht. Nog een bedrijvig geheel. Heel veel visserij en aanverwante bedrijven. Na de haven op weg naar de Fjord-line. Komen we bij “ the gate “ staat daar een mannetje druk te gebaren en steeds hopelozer te worden. Met handen en voeten probeert deze Spaanse meneer wat duidelijk te maken. Ons geduld wat heel groot is wordt duidelijk op de proef gesteld. Na de check werd het goede laantje gevonden. De zorg van Rina was weggenomen dat we nog de laan uitgestuurd zouden worden. Noorwegen we komen eraan. De overtocht met de overvolle catamaranboot van de Fjord-line ging over een Skagerrak dat zo vlak was als een biljartlaken. Bram en Gijs bleven bij Moyra op het dek en de meisjes zaten binnen. Eenmaal in Noorwegen werd snel de A9 - het Setesdal opgezocht. Langs de mooie Otrarivier naar Evje. Over een natte weg. Oeps regen, dat waren ze in Noorwegen niet meer gewend. Het bleek ook de enige bui van de afgelopen maanden. Zo kwamen we aan op een opgefriste camping Oddestemmen Steinsliperi Og Camping. Lekker rustig en veel ruimte. De ingrediënten die bij onze vakanties passen. We genoten nog van een warme hap op de late avond en spoelden de restjes weg met een drankje. Plan voor morgen: het wordt prachtig weer, dus: hier blijven! Welterusten Nederland.

• 17 Juli 2018 - 12:33

Arnie Barnie:

Goedemiddag Scandinaviëgangers,
    Hier een groet vanuit het zonovergoten St. Kruis (Brugge).
    Wil gelijk gebruik maken om mijn welgemeende excuses aan te bieden. In tegenstelling tot de voorgaande jaren, waarin ik een vaste volger was van jullie vakantieblog en tegelijkertijd jullie uitspattingen....hahaha, zal ik dit jaar niet op elke blog (en misschien wel helemaal niet) reageren. Dit laat ik aan de overige achterblijvers over!! Reden; ik geniet tegelijkertijd met jullie van een welverdiende vakantie met mijn gezin. Zal veelal in het zwembad liggen en electronica en water gaan nu eenmaal niet samen zoals jullie wel weten. Zal proberen om tussen de bedrijven door de blogs te lezen, maar geen garanties in deze!!
    Ga jullie in ieder geval wel heel veel plezier wensen. Tevens wens ik jullie vele avonturen toe. Maar afgaande op de vorige jaren zal dat geen problemen opleveren, daar ben ik zeker van. Scandinaviëgangers het ga jullie goed!